သံစဥ္မ်ား၏ အတၳဳပတၱိ ( ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၀၃ ၊ အလကၤာ )
ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေခြေလး တစ္ခုကို ကက္ဆက္ထဲထည္႔ ၊ ခလုတ္ႏွိပ္ၿပီး နားေထာင္လိုက္ ၊ အေခြဆိုတာနဲ႔ ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး ဆံုးၿဖတ္ၾက ၊ အဲဒီလို ခင္ဗ်ားတုိ႔ နားေထာင္ၾကတဲ့ သီခ်င္းေခြေလးေတြ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု ေမြးဖြားခဲ့သလဲ၊ သူတုိ႔ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇ၀င္ အတၳဳပတၱိေတြဟာ ဘာလဲဆိုတာကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သိခ်င္မွ သိပါလိမ့္မယ္။ သီခ်င္းေခြေလး တစ္ေခြရဲ႔ ေနာက္ကြယ္ ရာဇ၀င္ကို လူတိုင္းသိဖုိ႔ ခဲယဥ္းပါတယ္ ။ တၿခား ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဒီလိုေနာက္ကြယ္ ရာဇ၀င္ေလးေတြကို တန္ဖိုးထားၿပီး ခံစားတင္ၿပေလ့ ရွိပါတယ္။ ရွပ္ရွင္ဖက္မွာလည္း ဒီလိုပဲ။ ဇာတ္လမ္းၿပီးတာနဲ႔ သူတုိ႔ ဘယ္လိုရိုက္ကူးရတယ္၊ ဘာေတြ အခက္အခဲနဲ႔ ၾကံဳရတယ္ ဆိုတာကုိ ၿပန္လည္ၿပသေလ့ ရွိပါတယ္။ ဂီတဖက္မွာလည္း MTV အေခြေတြ၊ အခ်ပ္ေတြမွာ ပါတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာလည္း ခင္ဗ်ားတုိ႔ အခု နားေထာင္ေနတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြကို ဘယ္လုိဖန္တီးခဲ့ၾကသလဲ။ တီးခတ္သူေတြရဲ႔ ခံစားမႈကို သီခ်င္းၾကိဳက္တဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ သေဘာေပါက္သြားေအင္ နည္းနည္းတင္ၿပပါမယ္ …. ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ သီခ်င္းေတြကို အမည္နာမ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တီးခတ္၊ သီဆိုလာခဲ့တာ ၁၉၇၀ ေလာက္ကစၿပီး အခုအခ်ိန္ထိ ဆိုပါေတာ့ ။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ Rock&Roll နဲ႔ Pop ေလာက္ပဲ ရွိမယ္ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တၿဖည္းၿဖည္း Hard Rock, Country Rock, Disco, Heavy Rock ေပ့ါ။ အဲဒီကေန Heavy Metal, Alternative Rock အခု Pop Metal , New Metal, Modern Rock ဆိုတာေတြ အထိ ေရာက္ေနၿပီး အဲဒီလို သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားေတြ ေၿပာင္းလာသလို သီခ်င္းေတြကို ဖန္တီး၊ စုစည္းခဲ့ၾကတဲ့ စနစ္ေတြဟာလည္း သူ႔နည္း သူ႔ဟန္နဲ႔ ေၿပာင္းလဲလာခဲ့ပါတယ္။
ဟိုး အရင္ေခတ္က သီခ်င္းေတြကို စုစည္းၾကတယ္။ ဘယ္လို ခံစားတီးခတ္တယ္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မမီလိုက္ေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္ခံစား တီးခတ္ဖန္တီးခဲ့ၾကသူေတြ ၿပန္လည္ေရးသားတဲ့ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား အရဆိုရင္ ဟိုးအရင္က သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို တစ္ၿပိဳင္တည္း တီးၾက၊ ဆိုၾက ၊ သြင္းယူၾက ရပါတယ္။ တစ္ေယာက္မွားခဲ့ရင္ တစ္က ၿပန္စ၊ အဲဒါကလည္း Tape Recorder ေပၚမွာ အသံသြင္းခြင့္ ရတဲ့လိုင္း Track က နည္းေနလုိ႔ ၿဖစ္ပါတယ္။ အသံသြင္းတဲ့ ရာဇ၀င္က ဒီလိုဗ် ၊ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို သြင္းေတာ့မယ္ ဆိုရင္ Body, Drums အတြက္ အနည္းဆံုး ၆လို္င္းေလာက္ သံုးရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူက Main လည္း ၿဖစ္တယ္။ သူ႔မွာက တန္ဆာပလာကလည္း မ်ားတယ္ ။ Kick, Snare, Tom Tom, 1,2,3,4 Cymbel ႏွစ္ခ်ုပ္၊ Hi Hat စသည္ၿဖင့္ေပ့ါ။ က်န္တာေတြ ရွိေသးတယ္။ Hi Tom, Percussion, China Boy အဲဒါေတြကို တစ္ခုခ်င္း Mic ေပးၿပီး သြင္းယူရပါတယ္။ တစ္ခုခ်င္း သြင္းမွလည္း Mixing မွာ တစ္ခုခ်င္းရဲ႔ အသံကို လိုသလို အနည္းအမ်ား တင္းေလွ်ာ့ လုပ္လုိ႔ ရပါတယ္။ Guitar ေတြ KB ဆိုရင္ လည္း ထိုနည္းတူပါပဲ။ Copy သီခ်င္းဆိုရင္ သီခ်င္းထဲမွာ ပါတဲ့ အသံအားလံုးကို Note ရွာၿပိး အကုန္တီးရေတာ့ သူတုိ႔လည္း အနည္းဆံုး ၆လိုင္းစီေလာက္ သံုးရပါတယ္။
ဟို အရင္ေခတ္က Recorder ေတြက 4 Track ေလာက္ပဲ ရွိေတာ့ အတီးေတြကို တစ္ခါတည္းေပါင္းၿပီး ယူရပါတယ္။ ဥပမာ Drum နဲ႔ Bass ( Rhythm Guitar ) ေပ့ါ။ အဲဒါက ၂လိုင္း၊ အဆိုမွာ ဟာမိုနီ ပါခဲ့ရင္ တစ္ခါထဲ ဆိုရပါတယ္။ အဲဒါကေန 8Track စနစ္ကို ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ သြင္းယူခြင့္ရတဲ့သူ လိုင္းက နည္းနည္းမ်ားလာေတာ့ Multiple ေလး ပါလာၿပီ။ Drum, Bass, Rhytham, KB Backing လိုင္းကို ၂လိုင္းသြင္းမယ္။ က်န္တဲ့လိုင္းမွာ Guitar solo, KB solo ေတြ ၊ percussion ေတြ ထည္႔မယ္။ Vocal နဲ႔ Harmony ေတြကိုလည္း ၁ လို္င္းစီေပးၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး ဆိုလုိ႔ ရၿပီေပါ့။
အဲဒီတုန္းကေတာ့ Guitar ေတြ KB ေတြကုိိ Stereo စနစ္ Left+Right ၂လိုင္းခြဲၿပီး မတီးၾကဘူး။ ရွိရင္ေတာ့ ရွိမယ္။ နည္းမယ္ ထင္ပါတယ္။ တီးခြင့္ရတဲ့လိုင္းက နည္းေတာ့ တီးလို႔ မရလို႔ ေနမွာေပ့ါ။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီေခတ္က ေပၚတဲ့ ကက္ဆက္ေတြကလည္း Speaker ( စပီကာ ) က တစ္လံုးထဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြ႔ဖူးမွာပါ။ အသံေတြက အဲဒီ စပီကာ တစ္လံုးထဲကေန စုၿပံဳၿပီး ထြက္ေနတာ။ ေနာက္မွာ ကက္ဆက္ေတြလည္း စပီကာ ၂လံုးၿဖစ္လာတယ္။ ဖန္တီးတဲ့ စနစ္ေတြလည္း ေၿပာင္းလဲလာတယ္။ 8 Track ကေန 16 Track စနစ္ကို ေရာက္လာၿပီ။ ဟိုအရင္ သီခ်င္းေၾကာ္ၿငာေတြမွာေတာင္ ၁၆ လိုင္း Track Recorder စက္သစ္ၾကီးမ်ာၿဖင့္ တို႔ ဘာတုိ႔ နဲ႔ ေရးၿပီး ေၾကာ္ၿငာၾကတယ္ေလ။ တခ်ိဳ႕လူေတြကေတာ့ သိခ်င္မွ သိပါလိမ့္မယ္။ Track ေတြဘာေတြ ဂရုမစိုက္ဘူး ။ အဆိုေတာ္ ၾကိဳက္ရင္ ၀ယ္နားေထာင္လိုက္တာပဲေပ့ါ။
အဲဒီ 16 Track လည္း ေပၚလာေရာ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အထင္ ေၿပာရရင္ တီးၾက ခတ္ၾကတဲ့ ပညာရွင္ေတြလည္း စုစုစည္းစည္း မရွိၾကေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္တာ၀န္နဲ႔ ကိုယ္ လုိၿဖစ္သြားခဲ့တယ္ လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အသံသြင္းယူခြင့္ရတဲ့ လိုင္းက မ်ားေနေတာ့ တစ္ခါတည္း တီးစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ တၿခား အလုပ္ေတြကလည္း ရွိေနတာက တစ္ေၾကာင္းေပ့ါ။ ကိုယ့္အပိုင္းနဲ႔ ကိုယ္ Note ေရးၿပီး တီးၾကေတာ့တယ္။ တစ္ေယာက္ခ်င္း ကိုယ္တီးရမယ့္ Date က်မွ ေအးေအးေဆးေဆး လာတီးၾကေတာ့တယ္။ ဟုိ အရင္ကတီးခဲ့၊ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေလးေတြကုိ ၿပန္နားေထာင္ၾကည္႔ရင္ အားနည္းမႈ ရွိတာက သြင္းယူခြင့္လိုင္း နည္းလို႔ ၿဖစ္ရမယ္ ၊ ပစၥည္းအားနည္းေနလို႔ ၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ နားေထာင္လိုက္ရတဲ့ သူရဲ႔ ရင္ထဲမွာေတာ့ တီးခဲ့သူေရာ၊ ဆိုတဲ့သူေရာ စည္းစည္းလံုးလံုး ရွိေနတယ္။ Team Work ရွိေနတာကို ခံစားရပါမယ္။
အခုတီးခတ္သူ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ဒီလို တၿပိဳင္တည္း သြင္းယူတဲ့ စနစ္ကုိ နားလည္ၿပီးသား ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Studio Data အခက္အခဲ၊ အဖြဲ႔ရဲ႔ အလုပ္မ်ားမႈ၊ Stage show မ်ားေပ့ါေလ စတဲ့ ကိစၥေတြနဲ႔ ဆိုေတာ့ အဆင္ေၿပေအာင္ ၾကည္႔တီးေနၾကရပါတယ္။ အဲဒီကေန ေနာက္ 24 Track စနစ္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ 42 အထိ တီးကုန္ၾကပါၿပီ။ သီခ်င္းေတြကလည္း ၿမင့္လာသလို သံုးစြဲလာတဲ့ တူရိယာမ်ားကလည္း မ်ားလာေတာ့ သြင္းယူရတဲ့ အပိုင္းကလည္း လိုင္းေတြ အမ်ားၾကီး သံုးလာရပါၿပီ။ Multiple စနစ္ကုိလည္း တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သံုးလာၾကပါၿပီ။ ကိုယ့္အပိုင္းနဲ႔ ကိုယ္ စိတ္ၾကိဳက္ ေအးေအးေဆးေဆး သြင္းယူလို႔ရတယ္။ သုိ႔ေသာ္ အဲဒီ Multiple စနစ္ကို လူတိုင္းလည္း မသိၾကပါဘူး။ သီခ်င္းသြင္းရင္ အားလံုး တစ္ခါတည္းပဲ သြင္းတယ္လို႔ ထင္ေနၾကပါတယ္။ တစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ သီခ်င္းလာသြင္းတဲ့ နယ္ကအဆိုေတာ္ရဲ႔ မိဘေတြ၊ အကိုေတြ ႏွမေတြေပါ့ဗ်ာ။ သီခ်င္းသြင္းေတာ့ လိုက္လာၿပီး ၾကည္႔ၾကတာေပ့ါ။ ပထမေန႔ အစမ္းသြင္းေတာ့ Drum(body) ပိုင္းကို အရင္စသြင္းတာေပ့ါ။ ၿပီးမွ က်န္တာေတြကို ၿပန္ထပ္မယ္ေလ။ သီခ်င္းကလည္း copy ဆိုေတာ့ ဘာမွ ၀င္တီးစရာ မလိုဘူး။ အဲဒီလို Drum တစ္ခုတည္း တီးေနေတာ့ အေဖလုပ္သူက မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး ထင္ပါတယ္။ ဟ တစ္ေယာက္တည္း တီးတာလား ၊ ဂစ္တာေတြ ဘာေတြလည္း မတီးၾကဘူးလား ၊ တစ္ခါတည္း တီးၾကေလ၊ တစ္ခါတည္း တီးေတာ့ သီခ်င္းၿမန္ၿမန္ ၿပီးေတာ့ေပ့ါ တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ရွင္းၿပရတယ္ ၊ ဒီလို ဦးေလးေရ ၊ Drum ကို အရင္တီးရတယ္။ ၿပီးမွ က်န္တာေတြ ၿပန္ထပ္တီးရမယ္ေပ့ါ။ ေနာက္ၿပီး Multiple စနစ္အေၾကာင္းလည္း ရွင္းၿပရေသးတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဖိုးၾကီးက မင္းတို႔ဟာက အရသာလည္း သိပ္မရွိလွပါဘူးကြာ လို႔ ေၿပာသြားတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာအုပ္ေတြဖတ္ ၊ အေခြေတြၾကည္႔၊ ႏိုင္ငံၿခားေရာက္ဖူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႔ ေၿပာစကားအရေတာ့ သူတို႔ဆီမွာ တီး၀ိုင္း (Band ) တစ္ခုဟာ အသံသြင္းရင္ တစ္ခါတည္း လူစံု တက္စံု တီးၾကပါတယ္။ ၿပီးမွ ထပ္စရာရွိတာ ထပ္ၾကတယ္။ အားလံုးၿပီးမွ Mixing Studio ကုိသြားၿပီး Mixing ကို စိတ္ၾကိဳက္ဆြဲပါတယ္။ ၿခြင္းခ်က္ေတာ့ ရွိပါတယ္။ သူတုိ႔ဆီက Band ေတြက Studio တစ္ခုမွာ ၀င္ၿပီးဆိုရင္ ႏွစ္ေပါက္ Studio မွာပဲ ေနၾက၊ စားၾက၊ တီးၾကတယ္။ တီးေတာ့လည္း တၿခား အဆိုေတာ္ကုိ တီးေပးစရာ မလိုပါဘူး။ ကိုယ့္အဆိုေတာ္၊ ကိုယ့္ Band နဲ႕ ကိုယ္ ဆိုၾကတီးၾကပါတယ္။
ထားပါေတာ့ ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာေတာ့ အခက္အခဲေတြ ရွိေနေတာ့ အဆင္ေၿပေအာင္ ၾကည္႔လုပ္ေနရထဲ့ အထဲမွာ နည္းနည္းေလး ထူးၿခားလာမလား ဆိုၿပီး တီထြင္ဆန္းသစ္ေနရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ အႏုပညာဟာ အႏုပညာပါပဲ။ ကိုယ့္ပရိသတ္ကို ထူးထူးၿခားၿခားေလးေတြ ပုိ႔ေပးႏိုင္ရင္ တီထြင္ရက်ိဳးနပ္ပါတယ္။ သမားရိုးက် နည္းအတို္င္း ဆိုရင္ေတာ့ တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ ၿငီးေငြ႕လာတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာက အခု အခ်ိန္အထိ သမားရိုးက် နည္းအတိုင္းပဲ။ သီခ်င္းေတြကို ဖန္တီးစုစည္းေနၾကပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြထဲမွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ Body, Drum ကို ရေအာင္ယူထားမယ္။ Guitar + KB ေတြကို Drum တီးစဥ္မွာ အၾကမ္းသေဘာမ်ိဳး ၀င္တီးမယ္။ ၿပီးမွ ေနာက္ Data ေတြမွာ Guitar + KB ေတြကို အေခ်ာ၀င္တီးၾကပါတယ္။ အားလံုးၿပီးမွ vocal ၀င္ဆိုရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ အဓိက ေၿပာခ်င္တာကေတာ့ အဲဒီလို သမားရိုးက်နည္းကို ၿငီးေငြ႔လာၿပီး အဲဒီကေန ေဖာက္ထြက္လာတဲ့ သီခ်င္းေခြတစ္ခု အေၾကာင္းကို ေၿပာခ်င္လုိ႔ပါ ။ အဲဒီ စနစ္က ဟုိအရင္တုန္းက သီခ်င္းေတြလိုပါပဲ။ စုစုစည္းစည္းရွိမယ္။ အသံသြင္းယူခြင့္ရတဲ့ လိုင္းကလည္း မ်ားတယ္။ တီးခတ္မယ့္သူေရာ ၊ ဆိုတဲ့သူေရာ၊ ေရးတဲ့သူေရာ၊ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း Studio အခန္းထဲမွာ ရွိေနတယ္။ အရင္တုန္းကလိုပဲ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို တစ္ၿပိဳင္တည္း သြင္းယူတဲ့ စနစ္ပါပဲ။ အသံသြင္းယူခြင့္ရတဲ့ လိုင္းေတြက မ်ားေနေတာ့ လိုအပ္တာက တီး၀ိုင္းနဲ႔ အဆိုေတာ္ရဲ႔ စည္းလံုးညီညြတ္မႈ၊ အေပးအယူ၊ အခ်ိတ္အဆက္ေလးေတြပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ သမားရိုးက် ပံုစံကေန ေၿပာင္းလဲတီးခတ္ အသံသြင္းယူခဲ့တဲ့ စနစ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ၾကိဳက္တယ္။ ထြက္ေပၚလာတဲ့ သီခ်င္းေတြကလည္း အရသာတစ္မ်ိဳး ထူးေနမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီအေခြကေတာ့ PTL Studio မွာ IRON CROSS အဖြဲ႔နဲ႔ သြင္းယူခဲ့တဲ့ ကိုေလးၿဖဴရဲ႔ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြပါပဲ။ စသြင္းစကတည္းက သမားရိုးက် မဟုတ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း စိတ္၀င္စားပါတယ္။ ပညာလည္း ရပါတယ္။ Studio မွာလည္း တီးမယ့္သူ ၄ ေယာက္ ၊ အဆိုေတာ္ ၊ ေတးေရးသူက အစ စံုစံုလင္လင္ ရွိေနပါတယ္။ Arrangement လုပ္တဲ့ Iron Cross Band ကိုခင္ေမာင္သန္႔က တီးခတ္ရမယ့္ အ၀င္အထြက္ အခ်ိတ္အဆက္ေတြကို ရွင္းၿပပါတယ္။ အဓိက သီခ်င္းကို ေရးသားခဲ့တဲ့ ေတးေရး ( ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ + ေလးၿဖဴ ) ((( ကၽြန္မထင္တာေတာ့ အယ္ၿဖဴလုိ႔ ထင္ပါတယ္ … သူမွားေၿပာတာ ၿဖစ္မွာပါ ))) တို႔ကလည္း တီးခတ္သူတုိ႔ရဲ႕ ေၿပာၿပခ်က္အေပၚ သူတုိ႔လုိခ်င္တာေလးေတြကို ေၿပာဆိုေဆြးေႏြးပါတယ္။ ကိုေလးၿဖဴကလည္း သူတို႔ Demo လုပ္လာတဲ့ အေခြၾကမ္းကို ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ဖြင့္ၿပီး ၿပင္ဆင္ခ်င္တာေတြ၊ ၿဖည္႔စြက္ခ်င္တာေတြကို ေၿပာၿပပါတယ္။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ ကိုဗညားနဲ႔ ကိုခရမ္း တို႕ကလည္း သီခ်င္းရဲ႔ အယူအဆေတြ ၊ တီးရမယ့္ Guitar Color, KB အမ်ိဳးအစားက အစ ညွိႏိႈင္းၾကပါတယ္။
အားလံုး စုစည္းၾကမယ့္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကလည္း စက္ခန္းထဲမွာ အလုပ္ရႈပ္ေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အရင္လို Body တီးမယ့္ေန႔ဆိုၿပီး Drum တစ္ခုတည္းကိုပဲ ခ်ိန္ထားလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ အားလံုးတီးမယ္ ဆိုေတာ့ အားလံုးကို ခ်ိန္ေပးရပါေတာ့မယ္။ Drum အတြက္ ၉ လုိင္း၊ Bass က ၁လိုင္း၊ Guitar ၂ လိုင္း vocal အၾကမ္း အတြက္ ၁လိုိင္း အဲဒီ ၁၅လိုင္း တစ္ခါတည္း သြင္းမွာၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တီးခတ္မယ့္ ပစၥည္းေတြရဲ႔ Input ေတြကို တစ္ခါတည္း ခ်ိန္ရပါမယ္။ Over Load ေတြ မၿဖစ္ေအာင္ ဂရုစိုက္ရေတာ့မယ္ေပါ့။
သီခ်င္းမသြင္းခင္ သီခ်င္းအရင္ တိုက္ၾကည္႔ပါတယ္။ သီခ်င္းရဲ႔ အသြားအလာ၊ အခ်ိတ္အဆက္ေတြကို တီးေနရင္းနဲ႔ စည္းစည္းလံုးလံုး ရွိသြားဖို႔ အတြက္ပါ အေခါက္ေခါက္ အခါခါ တိုက္ၾကတယ္။ သီခ်င္းတိုက္ရင္းနဲ႔ လိုတိုးပိုေလွ်ာ့ေတြ လုပ္တယ္။ အားလံုးေသခ်ာၿပိဆိုရင္ အစမ္းသြင္းၾကည္႔တယ္။ သြင္းရင္းနဲ႔ မွားတာရွိရင္ ကိုယ့္ဟာကို မွတ္ထား။ idea အသစ္ေပၚလာရင္ေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာမွတ္ထား။ မၾကိဳက္ရင္ ၿပန္တီးတယ္။ စိတ္ၾကိဳက္ရၿပီဆိုရင္ ယူထားလိုက္တယ္။ ၿပီးရင္ KB ဘာၿပန္တီးမလဲ၊ လုိအပ္တာ ကိုယ္စဥ္းစားထားတာေလးေတြကို ညွိႏႈိင္းၿပီး တစ္ခါတည္း ၿပန္တီးတယ္။ အဲဒီလို ၿပန္တီးၾကတဲ့ အခါမွာလည္း ေဘးကေန အားလံုး ၀ိုင္းနားေထာင္ၿပီး လုိအပ္တဲ့ သီခ်င္းရဲ႔ အခ်ိတ္အဆက္က အစ ညွိႏႈိင္းၿပီး အေကာင္းဆံုး ၿဖစ္ေအာင္ ၿပန္တီးၾကတယ္။
တခ်ိဳ႔ သီခ်င္းမ်ားမွာ ကြန္ပ်ဴတာ အကူအညီနဲ႔ တီးခတ္ထားတဲ့ သီခ်င္းေတြ ပါပါတယ္။ ကမၻာမွာလည္း သီခ်င္းအခ်ိုဳ႔ေတြမွာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ လူနဲ႔ တြဲတီးတဲ့ သီခ်င္းေတြ ေပၚေနပါၿပီ။ အဲဒီအပို္င္းမွာေတာ့ Arrangement လုပ္တဲ့ ကိုခင္ေမာင္သန္႔က တာ၀န္ယူ ဖန္တီးထားပါတယ္။ သီခ်င္းမ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ လူနဲ႔ တြဲတီးခဲ့ပါတယ္။ ထပ္ၿပီးတာနဲ႔ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ Guitar ထပ္ပါတယ္။ စတင္သြင္းယူစဥ္က Guitar Backing ၂ လိုင္း ယူထားပါတယ္။ တခ်ိဳ႔သီခ်င္းေတြမွာ စတီး စသြင္းတုန္းက mood ေတြ အရမ္းေကာင္းေနေတာ့ ယူထားရပါတယ္။ ၿပီးမွ color မတူတဲ့ Backing ေတြ ၊ Disc ေတြကို ၿပန္ထပ္ပါတယ္။ Solo အပို္င္းကို လိုအပ္သလို ၿဖည္႔စြက္ ၿပန္တီးပါတယ္။ ကုိေလးၿဖဴ အေနနဲ႔ကလည္း သီခ်င္းကို ထပ္ခါတလဲလဲ ထပ္ခါတလဲလဲ ဆိုေနရင္းနဲ႔ Idea အသစ္ေတြ ေပၚလာရင္ တစ္ခါတည္း ၿပန္ဆိုလိုက္ပါတယ္။ ေတးေရးသူ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္+အယ္လ္ၿဖဴ တို႕ကလည္း သူတုိ႔သီခ်င္းေလးေတြ လွပဖုိ႔၊ ပံုစံေပၚလာဖုိ႔ကုိ တီးခတ္သူေတြကိုေရာ အဆုိေတာ္ေတြကိုေရာ သူတို႔လိုခ်င္တာေလးေတြကို Tempo (နရီ)က အစ တစ္ခါတည္း ညွိႏႈိင္းၿပင္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ ေၿပာရင္း ၿပင္ရင္း လက္ဖက္ရည္ ထြက္ေသာက္လိုက္ ၿပန္တီးလိုက္နဲ႔ ညေနေစာင္းသြားတယ္။ ၿပီးၿပီ။ တစ္ရက္ တစ္ပုဒ္ ၊ vocal ကလြဲလို႔ အားလံုးအားလံုး အေခ်ာၿပီးသြားၿပီ ။ အဆိုေတာ္လည္း ၾကိဳက္တယ္။ ေတးေရးလည္း ၾကိဳက္တယ္။ တီးခတ္သူေတြလည္း ေက်နပ္တယ္။ ၿပီးၿပီေပါ့။ တမင္သက္သက္ ဖန္တီးလို႔ မရတဲ့ ညီညာမႈေလးေတြကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလို အတီးသမားေတြ တစ္ခါတည္း တီးၿပီး သြင္းၾကဖုိ႔ကိုလည္း ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က အၾကံေပးခဲ့လို႔ ထူးထူးၿခားၿခား ၿဖစ္တယ္ဆိုၿပီး အားလံုး တစ္ၿပိဳင္နက္ တီးခတ္ၾကတာပါ။
အခုလို တစ္ၿပိဳင္တည္း တီးၿပီး သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ဖန္တီးစုစည္းၿခင္းရဲ႔ အက်ိဳး၊ ခံစားရမႈ၊ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ ၊ တီးခတ္ရတဲ့ သီအိုရီအပိုင္း၊ လွ်ပ္တၿပက္ေပၚလာတဲ့ သီခ်င္း Idea မ်ားအေပၚ ဘယ္လို ခံစားဖန္တီးခဲ့သလဲဆိုတာ Iron Cross အဖြဲ႕က ၿပန္ေၿပာၿပထာပါတယ္ ။
ဒီအေခြေလးကို လုပ္ဖို႔ စတင္ၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အားလံုးသိတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ အားလံုးလည္း စိတ္ကူးယဥ္ၾကတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ အားလံုးလည္း ၿဖစ္ခ်င္တဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမန္မာၿပည္ထဲမွာ တၿခားႏုိင္ငံရဲ႔ Instrument ေတြနဲ႔ တီးထားတဲ့ အခုကမၻာ့ Music လုိ႔ ေၿပာရမွာေပါ့ေနာ္။ တစ္ကမၻာလံုး လက္ခံၾကတဲ့ ဒီ Album တစ္ေခြေလာက္ ုလုပ္ခ်င္တာေပ့ါေနာ္။ အဲဒီ အိပ္မက္ကေတာ့ လူတိုင္းရွိတယ္ ထင္တာပဲ။ အဆိုေတာ္ေတြလည္း အဲဒီ အိပ္မက္ ရွိၾကလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တယ္ ။ သူသူ ကိုယ္ကိုယ္ ဘယ္သူမဆို သီခ်င္းဆိုၾကၿပီ ဆိုကတည္းက ကိုယ့္ဘ၀မွာ အမွတ္တရ ၿဖစ္စရာေလးေတြ ကိုယ့္ဆီက အေကာင္းဆံုး ဆိုတာေလးကို ေပးခဲ့ခ်င္တယ္။ ခ်န္ထားခဲ့ခ်င္တယ္ေပ့ါ။ လူတိုင္းမွာလည္း သူသူကိုယ္ကိုယ္ သူ႔အတၱ၊ ကိုယ့္အတၱ ရွိၾကပါတယ္။ လူတို္င္း အတၱ မပါဘူးလို႔ ေၿပာလုိ႔မရပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါတာပါပဲ။ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ သူ႔အတၱ၊ ကိုယ့္အတၱေလးေတြပါတယ္။
ကိုယ့္ဘ၀မွာ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ အတြက္ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ကုိယ့္အတၱအတြက္ သက္သက္ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ သီခ်င္းေလာက အတြက္ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကေနၿပီးေတာ့မွ အဆင့္မီတဲ့ ေတးသီခ်င္းေလးေတြ အမွတ္တရၿဖစ္ၿပီး က်န္မဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳး တစ္ခုခု အဖတ္တင္ၿပီး က်န္ခဲ့မယ့္ သီခ်င္းမ်ိဳး၊ ကံေကာင္းရင္လည္း သူမ်ားႏိုင္ငံက ၾကည္႔ရင္လည္း မ်က္ႏွာမငယ္ေလာက္တဲ့ သီခ်င္းေလးတစ္ေခြေတာ့ လူတိုင္းဖန္တီးခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒီလိုပဲ သူမ်ားလုိပဲ ကၽြန္ေတာ္လည္း လုပ္ခ်င္တယ္။ မွတ္တိုင္ေလး တစ္ခု ၿဖစ္သြားေအာင္ေတာ့ လုပ္ခ်င္ၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာၾကည္႔ရမလဲေတာ့ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ OwnTune ေတြက ေရႊထက္ရွားေနသလို ၿဖစ္ေနတယ္။ ရွိပါတယ္။ own tune ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ၾကိဳက္ဆိုတာ ေတြ႔ဖို႔ခဲယဥ္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ႏိုင္ငံၿခားသီခ်ုင္းေတြ ႏုိင္ငံတကာသီခ်င္းေတြကို ယူထားတာ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း သူမ်ားေနာက္ကပဲလို ၿဖစ္ေနတာေပ့ါ။ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္တယ္ဆိုတာကလည္း တခ်ိဳ႔လူေတြက ၾကံဳလုိ႔နားေထာင္တာ၊ အခ်ိန္ရလို႔ နားေထာင္တာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဒါ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္တယ္၊ ဆိုတယ္၊ တီးၾကတယ္ေပ့ါ။ ဒါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႔ အဓိက အလုပ္ပဲၿဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သီခ်င္းေတြအေပၚ သူမ်ားေတြထက္ ရူးသြပ္ရတယ္၊ သူမ်ားေတြထက္ ဂရုစိုက္ရတယ္၊ အာရုံစိုက္ရတယ္ေပ့ါ။ အဲဒါေတြကေတာ့ ဒီမွာ သီခ်င္းဆိုၾက၊ တီးၾကတဲ့ သူေတြအားလံုး သိၾကပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခုနက ေၿပာသလို Own Tune က ေရႊထက္ရွားတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ၾကိဳက္ၿဖစ္မယ့္ သီခ်င္းမ်ိဳး ေရးေပးႏိုင္တဲ့လူလည္း ရွားတယ္ဗ်။ ေနာက္ၿပီး တိုက္ဆိုင္တာေလး တစ္ခု ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီ own tune ဘက္ကို စိတ္ပါေနတဲ့အခ်ိန္၊ အာရံုရေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္တို႔ အယ္လ္ၿဖဴတို႔ကလည္း own tune တစ္ေခြေလာက္ လုပ္ခ်င္တယ္ေပ့ါ။ သူတို႔ကလည္း အခုေခတ္ကမၻာမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ Modern Rock ဆန္ဆန္ေလးေတြေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးကုိ ၿပန္ဆန္းစစ္ၿပီး သီခ်င္းေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ထားပါတယ္။ အေၿခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါအရ သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿပန္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ထားရပါတယ္။ ဒီအေခြေလးကိုေတာ့ Modern Rock သီခ်င္းေတြလို႔ေတာ့ မထင္ေစခ်င္ဘူး။ နည္းနည္း ထူးၿခားေအာင္ေတာ့ လုပ္ထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အရင္ ႏွစ္ေခြလုပ္ဖူးပါတယ္။ တစ္ေခြမွာ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္တို႔လည္း ပါပါတယ္။ ကိုေရႊတို႔လည္း ပါတာပဲ။ ညီညီသြင္လည္း ပါတယ္။ ၾကာေတာ့ ၾကာသြားပါၿပီ။
တခ်ိဳ႔က ငါ့ဘာသာ ငါလုပ္တာ ၊ ဒါ own tune ဆိုၿပီးေတာ့ own tune ဆိုတဲ့ ၿခံဳပုတ္ထဲမွာ ခိုၿပီး လက္သီးၿပတဲ့လူေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ အဲဒီလိုၾကီး ခြဲခြဲၿခားၿခား ၾကီးေတာ့ မၿဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ေကာ္ပီမို႔လည္း ေအာ့ႏွလံုးနာစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ own tune တိုင္းကိုလည္း အထြက္အၿမတ္ ထားစရာအေၾကာင္း မလိုပါဘူး။ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈမွာ အဲဒီလို ခြဲၿခားလိုက္ၿပိ ဆိုကတည္းက ဘာအဓိပၼါယ္မွ မရွိေတာ့ဘူး ထင္တာပဲ။
ဆိုၾကပါစို႔ဗ်ာ Metallica တစ္ပုဒ္ကို စာသားထည္႔ဆိုတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔စာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ own tune က မ်က္ႏွာငယ္ခဲ့ရတယ္။ ထားပါေတာ့ဗ်ာ။ အားနည္းခ်က္ေတြကလည္း မ်ားေနေတာ့၊ ခ်ိဳ႔တဲ့မႈေတြကလည္း မ်ားေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ copy သီခ်င္းေတြကို မမီခဲ့ဘူး။ အတတ္ပညာပိုင္း ပစၥည္းပိုင္းက အစ လိုအပ္ေနေသးလို႔ေပ့ါဗ်ာ။ copy ဆိုတာကလည္း သူတို႔ႏိုင္ငံက အေကာင္းဆံုးနာမည္ၾကီးေနတဲ့ သီခ်င္းေတြကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ၿပန္ဆိုတာဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘာသာလုပ္တဲ့ own tune က အားနည္းခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတာေပ့ါ။ ထားပါေတာ့ေလ။ ကမၻာ့ Music ၿမန္မာ့ Music ဆိုတာကို သံုးသပ္မေနေတာ့ပါဘူး။ အခု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သီခ်င္းေခြေလးကို ဘယ္လိုလုပ္ခဲ့ၾကသလဲ ဆိုရင္ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္တုိ႔ အယ္လ္ၿဖဴတုိ႔အေနနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ၾကိဳးစားၿခင္းပဲ ။
သူတို႔အေကာင္းဆံုးၿဖစ္ေအာင္ ေရးမယ္။ ေလးၿဖဴ ဆိုေပ့ါ။ အေကာင္းဆံုး ေရးမယ္၊ သူတို႔ကလည္း ယံုၿပီးသား၊ IC ကလည္း အေကာင္းဆံုးတီးမယ္။ ေလးၿဖဴကလည္း အေကာင္းဆံုး ဆိုမယ္ေပ့ါ။ သီခ်င္းေတြကိုလည္း လိုသည္ထက္ ပိုပို္သာသာေလး လုပ္ထားမယ္။ ၿပီးမွ အေကာင္းဆံုး ၿပန္ေရြးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးလည္း ေတာ္ေတာ္ညွစ္ၿပီး လုပ္ထားရပါတယ္။ ဘယ္လိုေၿပာရမလဲ။ ေနာက္ဆံုးကမ္းလိုက္တဲ့ လက္ေပ့ါဗ်ာ။
((( အယ္လ္ၿဖဴ႔အတြက္ နိမိတ္ေတြ ဖတ္ထားသလိုပဲေနာ္ - ETN )))
သူတုိ႔အေနနဲ႔ အဆင့္မီတဲ့ Own Tune သီခ်င္းေတြ ေရးခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အဆင့္မီတဲ့ Own Tune သီခ်င္းေတြ ဆိုခ်င္တယ္။ IC အေနနဲ႔ကလည္း သူတို႔တစ္ႏွစ္ကို အေခြေတြ ေတာ္ေတာ္တီးရတယ္။ အဲဒီ အထဲမွာမွ ပရိသတ္နဲ႔ အစပ္အဟပ္တည္႔တဲ့ အေခြက ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆိုတာ လက္ခ်ိဳးေရလို႔ ရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔အေနနဲ႔ က်န္ခဲ့မယ့္ အေခြမ်ိဳး ၿဖစ္ေအာင္ တီးခ်င္တယ္။
သူမ်ားႏိုင္ငံက Album တစ္ခ်ပ္တစ္ေခြဆိုတာ တစ္ကမၻာလံုးက နားေထာင္ၾကတာ၊ သူတုိ႔ရဲ႔ ေစ်းကြက္ကလည္း အၾကီးၾကီပဲ။ အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႔ သီခ်င္းေတြကို ကမၻာက စိတ္၀င္စားေအာင္ လုပ္ဖို႔ ေငြေရးေၾကးေရး အရလည္း အမ်ားၾကီး သံုးရတယ္။ သံုးႏိုင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာေတာ့ သိတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏိုင္ငံအတြင္းမွာပဲ လည္ပတ္ရတဲ့ အဆင့္ရွိေသးတယ္ေလ။ အစစအရာရာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ထက္ အမ်ားၾကီး သာတယ္။ အခု ဒီအေခြေလးကိုလည္း ေၿပာရရင္ ေရးသူကလည္း ေရးခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဆိုခ်င္တယ္။ IC ကလည္း တီးခ်င္တယ္။ Producer ကလည္း လုပ္ခ်င္တယ္။ အဲဒါေတြ ေပါင္းၿပီး လုပ္လိုက္တာပါပဲ။
ဘယ္လို လုပ္ၾကသလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ေၿပာရရင္ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ အရည္အေသြးေတြ ပိုေကာင္းလာမလဲဆုိတာ စဥ္းစားၾကတာပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ "ေဇာ္လတ္ … မင္းတို႔လိုခ်င္တာေတြ လုပ္ႏိုင္ေအာင္လို႔ ပထမ studio တစ္ခုမွာ ခ်ိတ္လိုက္" အဲဒါ ပထမ အခ်က္ေပ့ါ။ Hollow Guitar ေလးနဲ႔ တီးၿပီး သြင္းထားမယ့္ အစား အဖြဲ႔နဲ႔ တစ္ခါတည္း လိုခ်င္တဲ့ ပံုစံကုိ ရေအာင္တီးမယ္။ ၾကားထဲမွာ တစ္ခုခံေပးလိုက္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးေပ့ါ။ ေနာက္ဆံုး တီးရမယ့္ အဆင့္မေရာက္ခင္ ၾကားထဲမွာ တစ္ဆင့္ ခံထားေပးလိုက္တာေပ့ါ။ အဲဒီအတြက္ Metal Zone Studio မွာ Date ယူတယ္။ Date ကိုလည္း ဆက္တိုက္မဟုတ္ဘူး။ ၁ ရက္တီး ၂ ရက္ ၃ရက္ၿခားၿပီး ေနာက္တစ္ခါတီး တစ္ပုဒ္ၿပီးရင္ ေနာက္တစ္ပုဒ္ ဆက္စဥ္းစား။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီလို လုပ္ထားရင္းနဲ႔ ထြက္လာတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေနာက္ဆံုး Final တီးရင္ ဘာလိုအပ္မလဲဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ မွတ္ထားတယ္။ လိုခ်င္တာေလးေတြ ၿဖစ္ခ်င္တာေလးေတြကို မွတ္ထားပါတယ္။ Demo လုိ႔ေခၚတာေပ့ါဗ်ာ။ Demosition ေပ့ါ။ အဲဒါကိုမွ Final မွာ IC Band အရည္အေသြး ၿမွင့္တင္တဲ့သေဘာ၊ ပထမ တီးခဲ့တာေတြထဲက လိုအပ္တာေတြ ၿဖည္႔ၿပီး ၿမွင့္တင္လိုက္တဲ့ သေဘာေပ့ါ။ ( အဲဒီမွာကတည္းက သီခ်င္း၃ပုဒ္ေလာက္ Reject ထိသြားေသးတယ္)။ အဲဒီမွာကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ စကာတင္ လုပ္လိုက္ၿပီးေနာက္ PTL နဲ႔ IC လက္ထဲ ေရာက္လာတဲ့ အပုဒ္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ေရြးစင္ ေရြးၿပီးသားေတြပဲ ေရာက္လာတဲ့ သေဘာေပ့ါ။ IC နဲ႔ တီးၿပီး ေနာက္ဆံုး လုပ္လိုက္တဲ့ အဆင့္မွာကို ေနာက္တစ္ပုဒ္ Reject ထိေသးတယ္။ မၾကိဳက္လို႔ ၿပန္ၿဖဳတ္ပစ္လိုက္တယ္။ အခု ေနာက္ဆံုး ၁၂ ပုဒ္ပဲ က်န္တယ္။ ၿပီးလို႔ သီခ်င္းအေခြစီၿပီးလုိ႔ ရွိရင္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေခြထဲမွာ ေၾကာင္ေနတာေလးေတြ အဆင္မေၿပတာေလးေတြ ရွိရင္ ထပ္ၿဖဳတ္ဦးမယ္။ ပရိသတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ အေကာင္းဆံုးေလးေတြပဲ ေပးခ်င္လုိ႔၊ မေကာင္းတဲ့အပုဒ္ အဆင္မေၿပတဲ့ အပုဒ္ကို တစ္ဆင့္ခ်င္း သုတ္သင္ပစ္ခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး သြင္းယူတဲ့ အဆင့္မွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လြတ္လပ္ခ်င္တယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တီးခ်င္ဆိုခ်င္တယ္။ Multiple စနစ္နဲ႔ သြင္းယူၿခင္းရဲ႔ အမွားေတြကို ေရွာင္လိုက္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးေပ့ါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အၾကမ္းဆိုရင္းနဲ႔ အဆင္မေၿပတဲ့ ေနရာေတြ ေပၚလာတယ္။ ၾကပ္ေနတဲ့ ေနရာေတြ ေပၚလာတယ္။ ၿမန္မာလိုေတာ့ ဒုန္းလို႔ေၿပာရမွာေပ့ါ။ အဲဒါမ်ိဳးေတြေပ့ါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုေနရင္းနဲ႔ စာလံုးေတြ ၿပြတ္ေနတာမ်ိဳးေတြ အဲဒါမ်ိဳးေတြဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္းၿပင္လို႔ရတာေပ့ါ။
ကိုေလး ဒီအေခြ လုပ္လိုက္တာ အရင္ Own Tune ေတြနဲ႔ ခံစားမႈၿခင္း ကြာၿခားမႈ ရွိ မရွိ ။
ကြာတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္ ဒီအေခြနဲ႔ ဆိုရင္ own tune သံုးေခြရွိၿပီ။ တတိယအေခြေပ့ါ။ ပထမ အေခြေတြတုန္းက ဆိုၿပီး တီးၿပီးတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ၿပန္လုပ္ရဖို႔ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရတယ္။ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ စိတ္မရွိေတာ့ဘူး။ မၾကိဳက္ခဲ့တာေလးေတြ ရွိတယ္။ အခက္အခဲေလးေတြ ရွိေနတယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္တစ္ေခြ ထပ္လုပ္ဖုိ႔ Depression ၀င္ေနတယ္ေပ့ါဗ်ာ။ အရင္အေခြတုန္းကလည္း တခ်ိဳ႔ဟာေတြေတာ့ ၾကိဳက္ပါတယ္။ အားလံုးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအေခြထပ္လုပ္ဖို႔ စိတ္ထဲမွာ အားတစ္ခု ရွိေနသလိုပဲ။ စိတ္ထဲမွာလည္း ေက်နပ္မႈ ရွိေနတယ္။
Copy သီခ်င္းမ်ားနဲ႔ ဆက္ေလွ်ာက္ဖို႔ ရွိ မရွိ ။
ကၽြန္ေတာ္ copy သီခ်င္းဆိုဦးမွာပဲ။ ဆိုႏိုင္တဲ့ အေၿခအေနရွိေသးသေရြ႔ ဆိုဦးမွာ။ Copy ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္လည္း လုိအပ္တယ္။ သီခ်င္းဆုိၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ကလည္း လုိအပ္တယ္ ထင္ပါတယ္။ စဥ္းစားၾကည္႔ပါဗ်ာ။ သီခ်င္းေလာက သက္တမ္းရဲ႔ အခု အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ခရီးမွာ ဒီ copy ဆိုတာ မလိုအပ္ခဲ့ရင္ ဒီေလာက္အထိ သက္ဆိုးရွည္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး လို႔ ထင္တာပဲ။
ကိုေလးအေနနဲ႔ own tune လုပ္မယ္ ဆိုရင္ ကိုယ့္သီခ်င္းေရးဆရာနဲ႔ ကိုယ္၊ ကိုယ့္ band နဲ႔ ကိုယ္၊ ကို္ယ့္ရဲ႔ ကိုယ္ပိုုင္ group ေလးနဲ႔ လုပ္ရင္ အဆင္ေၿပမလား။ သီခ်င္းေရးဆရာ ေပါင္းစံုနဲ႔ လုပ္ၿခင္းက အဆင္ေၿပမလား။ ဘယ္ဟာက ပိုေကာင္းႏိုင္သလဲ ။
ကၽြန္ေတာ္ အေကာင္းဆံုး ေၿပာရရင္ ကိုယ့္သီခ်င္း ကိုယ္ေရးႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပဲေပ့ါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရးခ်င္တဲ့ ဆႏၵရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေရးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး တၿခားေတးေရးသူဆိုတာလည္း ကိုယ္နဲ႔ သကၠရာဇ္ၿခင္း တူတဲ့လူဆိုရင္ အဆင္ေၿပႏိုင္တယ္။ သကၠရာဇ္ ဆိုတာ ေမြးရက္တူတဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ သီခ်င္းအေပၚမွာ ခံယူတဲ့ စိတ္ဓါတ္ခ်င္း တူတဲ့သူ၊ ခံစားမႈခ်င္း တူတဲ့သူကို ေၿပာတာပါ။
ကၽြန္ေတာ္ အေခြတစ္ေခြ လုပ္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ခံစားသူဖက္ကေန အၿမဲတမ္း ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး ထည္႔တြက္ရတယ္။ ကိုယ္ၾကိဳက္ရာ ကိုယ္လုပ္ေၾကးဆိုရင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ ေငြရရွိေရးသာၾကည္႔ၿပီး လုပ္မယ္ဆိုရင္ လူတိုင္းမွာ လုပ္စရာေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ခံစားမႈကို ကုိယ္ၿပခ်င္ရင္ ကုိယ့္ဘာသာ ဖန္တီးႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပဲလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီအေခြမွာလည္း ေၿပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သကၠရာဇ္ခ်င္း အတူဆံုး လူေတြ ၿဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေပါင္းစပ္လိုက္တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလံုး အထူးၿခားဆံုးနဲ႔ အေကာင္းဆံုးၿဖစ္ေအာင္ ညွစ္ထုတ္ထားလိုက္တာပါပဲ။ Mixing အပိုင္းမွာေတာ့ သိပ္အခက္အခဲ မရွိပါဘူး။ ညီေလး(ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္) ေဘးကေနထိုင္ၿပီး တစ္ေနကုန္ ထိုင္ရစ္ေနလိုက္တာပါပဲ။ Mixing ဆြဲေတာ့လည္း IC Band က အားလံုးလာၿပီး လုိအပ္တာေတြ ေၿပာၾကတယ္ေပ့ါဗ်ာ။ ကိုညီေလးနဲ႔ ကိုသန္႔ကေတာ့ အဓိကနားေထာင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ညွိႏႈိင္းၿပီး အေကာင္းဆံုးၿဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကတယ္။ တီးတဲ့ သီအိုရီအပိုင္းနဲ႔ တၿခားခံစားမႈေတြေတာ့ IC အဖြဲ႔ကုိ ေမးၾကည္႔ရင္ အဆင္ေၿပမယ္ ထင္လိမ့္မယ္။ သူတုိ႔လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေခြမွာ စိတ္၀င္တစား အာထက္သေရာ ပါ၀င္တီးခတ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ။
အလကၤာ
Wednesday, November 12, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment